• شماره تماس

سرویس و نگهداری

سرویس و نگهداری آسانسور از جمله موارد ضروری و لازم برای ساختمان ها ، مجتمع های مسکونی و تجاری و به طور کل تمام مراکزی که از آسانسور استفاده میکنند میباشد . مکان هایی که سلامت ، کار مداوم و با کیفیت آسانسور برایشان اهمیت بالایی دارد نباید نگهداری آن را نادیده بگیرند .

شرکت فیدارآسانسور با بیش از 15 سال سابقه در سرویس و نگهداری آسانسور و با تکیه بر تجربه و نیروهای متخصصی که جمع آوری کرده ایم آماده خدمت رسانی در تمام مناطق 22 گانه تهران میباشد .

شاید برای شما جای سوال باشد ، خدمات شرکت های ارائه دهنده این سرویس شامل چه مواردی هستند ؟ و یا اصولا چرا باید حتما از سرویس های دوره ای استفاده کنیم وقتی میتونیم در زمان خرابی آسانسور با یک تعمیرکار تماس بگیریم و مشکل رو برطرف کنیم ؟ خطرات قرارداد بستن با اشخاصی که مجوزهای لازم را ندارند چقدر میتونه مسبب ضررات مالی بشه ؟ هزینه های سرویس و نگهداری بر چه اساس محاسبه میشود ؟

مواردی که لازم هست بدونید رو قصد داریم در این صفحه شما را با آنها آشنا کنیم . عناوین مهمی که در این صفحه درموردشان صحبت کردیم هم میتونید در فهرست مطالب مشاهده میکنید .

خدمات ما در سرویس و نگهداری آسانسور

سرویس و نگهداری آسانسور به منظور جلوگیری از خسارات جبران ناپذیر جانی و مالی صورت میگیرد . سیستم آسانسور متشکل از قطعات مکانیکی و الکترونیکی است . عدم بازرسی مداوم آنها ممکنه باعث بروز مشکلات اساسی در آسانسور شود که علاوه بر هزینه های سنگینی که بریتان به وجود می آورد باعث سلب آسایش ساکنین ساختمان هم میشود .

به خصوص در برخی از سازمان ها یا مثلا در هتل ها خیلی بد میشه اگر در ساعات کاری آسانسور از کار بیافتد . برای جلوگیری از این مشکلات ، ما خدماتی که برای سرویس و نگهداری از آسانسور در نظر گرفته ایم را به سه بخش تقسیم میکنیم .

1- سرویس دوره ای آسانسور

سرویس دوره ای آسانسور شامل بررسی قطعات و قسمت هایی از آسانسور است که در معرض سایش یا خوردگی هستند . مستهلک شدن و معیوب شدن یک قطعه ممکنه آسیب جدی به باقی سیستم وارد کند . به همین دلیل بازرسی آنها از اهمیت بالایی برخوردار است .

طبق نظر سازمان سندیکای آسانسور (در ایران و سراسر جهان)48 مورد برای بازرسی مداوم در سرویس های دوره ای مشخص شده . این موارد توسط سرویکار ما بررسی میشود و نتیجه آن در دو نسخه ، یکی برای مدیر ساختمان و دیگری برای سرپرست خود در شرکت فیدارآسانسور اعلام میشود تا پیگیری های لازم جهت پیشگیری از بروز مشکل انجام شود .

2- تعمیر رایگان آسانسور

تعمیر آسانسور شامل خرابی های ناگهانی میشود که ما بین سرویس های دوره ای برای آسانسور شما رخ میدهد . در صورت بروز هر گونه ایراد در آسانسورتان ما را در جریان قرار دهید تا بلافاصله مسئول خرابی از طرف شرکت به محل شما اعزام گردد .

در صورت داشتن قرارداد سرویس و نگهداری با فیدارآسانسور ، به طور کاملا رایگان آسانسور شما تعمیر میشود و اگر نیاز به تعویض قطعه ای باشد ، تنها هزینه خرید قطعه جدید را از شما دریافت میکنیم .

3- بیمه آسانسور

بیمه آسانسور تنها مربوط به خسارت های جانی میباشد . ممکن است به دلیل خطاهای انسانی یا به طور اتفاقی آسانسور مسبب خسارات جانی برای افراد شود . مثلا شخصی که از سر کنجکاوی در زمان سرویس آسانسور بدون اطلاع وارد چاله آسانسور شود . یا صدای زیاد و توقف ناگهانی آسانسور (پاراشوت کردن) باعث ترسیدن سالمندان و بیماری های قلبی بشه .

بیمه در صورتی که با یک شرکت معتبر برای سرویس و نگهداری آسانسور قرار همکاری داشته باشید تمام خسارت ها و مسئولیت حادثه را به عهده می گیرد .

دلایل ضرورت سرویس و نگهداری آسانسور

جلوگیری از هزینه های سنگین ناگهانی آسانسور:

پیشگیری کردن از خرابی ها بهترین راه برای کاهش هزینه های آسانسور است . ممکنه بخشی از سیستم دچار نقصی شده باشد که قابل تعمیر است اما با رسیدگی نکردن به آن باعث ایجاد خرابی های بزرگتر و پر هزینه بر میشوید .

برای مثال اگر از موتور گیربکس استفاده میکنید ، چک کردن روغن گیربکس از الویت هاست چرا که تموم شدن روغن آن به هر دلیلی باعث از بین رفتن موتور میشود و میتواند هزینه حداقل 30 میلیونی برایتان به جای بگذارد

تعمیرات رایگان:

ممکن است بر اثر نوسانات برق مشکلی در تابلو فرمان شما ایجاد بشه مثلا برد تابلو بسوزه یا برد درب دچار مشکل بشه و یا اینکه قطعات مستهلک و معیوب نیاز به تعویض داشته باشد .
شما برای این موارد هیج گونه اجرتی به تعمیرکار پرداخت نمیکنید .

افزایش طول عمر قطعات:

در صورت رسیدگی نکردن به سیستم آسانسور در درازمدت آسیب جدی به بخش هایی که دارای استهلاک هستند وارد میکند .
برای مثال کفشک های کابین آسانسور ، دیکتاتور درب ، یکسان بودن کشش سیم بکسل ها ، چک کردن میکرو سویچ ها و… اگر بازرسی مستمر داشته باشند عمر مفیدشان افزایش پیدا میکند .

عملکرد بی وقفه و با کیفیت:

وقتی سرویس و نگهداری آسانسور شما توسط یک شرکت معتبر و مجوز دار انجام شود برای شما یک پرونده فنی تشکیل میشود که تمام اطلاعات آسانسورتان درون آن درج شده . به همین دلیل همیشه آماده اقدامات پیشیرانه جهت بروز مشکلات هستند و آسانسور کمتر دچار از کار افتادگی شده و یا در کیفیت حرکت آسانسور خللی وارد میشود .

ضرورت بیمه:

از زمانی که آسانسور یک ساختمان راه اندازی میشود تمام مسئولیت آن به عهده مدیر ساختمان است .
بیمه تنها زمانی مسئولیت ساختمان را به عهده میگیرد که با یک شرکت معتبر و دارای مجوز قرار داد سرویس و نگهداری آسانسور داشته باشید .

خطرات همکاری کردن با سرویسکاران غیر مجاز:

سهلنگاری در بازرسی موردی در سرویس های دوره ای:

برخی از افرادی که متاستفانه تخصصی کافی در سرویس و نگهداری آسانسور ندارند و خود را به عنوان سرویسکار معرفی میکنند ، درکی از اهمیت بازرسی های موردی ندارند و گاها در بررسی برخی موارد که از دید خودشان مهم نیستند کوتاهی میکنند که موجب به وجود آمدن خسارات جبران ناپذیر جانی و مالی به آسانسور میشود .

بی تجربگی افراد در سرویس و نگهداری آسانسور:

بی تجربگی در مواجهه با خرابی ها و مشکلات آسانسور از دیگر مواردی است که باعث ایجاد هزینه های اضافی برای آسانسور میشود .
افرادی که برای سرویس و نگهداری آسانسور انتخاب میکنید باید تجربه کافی در این ضمینه را داشته باشند تا از دوباره کاری و هزینه های اضافی جلوگیری شود .

انجام کارهای خیر اخلاقی و کم لطفی سرویسکار در سرویس و نگهداری آسانسور:

شاید برای شما اتفاق افتاده باشد که آسانسور به یکباره و بدون علت از کار می افتد . برخی از سرویسکاران ناشی و کار نابلد که تخصصی در ضمینه سرویس آسانسور ندارند به دلیل درآمد پایینی که دارند با عرض تاسف سعی در انجام کار های غیر اخلاقی در سرویس و نگهداری هایشان میکنند .

یکی از دلایلی که ممکن است باعث از کار افتادن آسانسور شود دست بردن در برد تابلو فرمان شماست . به این صورت که برای آسانسور محدودیت زمانی یا محدودیت استارت مشخص میکنید و پس از تعداد مشخصی که استارت شد (شروع حرکت) آسانسور متوقف میشود . حالا با عناوین مختلف میتوانند از کارفرما پول بگیرند .

سرویس کاران متقلب و غیر معتبر برای اینکه پول بیشتری از مدیران ساختمان دریافت کنند در مورد برخی از قطعات که نیاز به تعویض ندارند یا با تعمیرات جزئی درست میشوند زیاده گویی میکنند تا شما را مجبور کنند پول بیشتری بابت تعمیر آسانسورتان پرداخت کنید .

استفاده از قطعات غیر استاندارد در زمان خرابی آسانسور:

در خرابی هایی که نیاز به تعویض یک قطعه آسانسور میباشد سرویسکار باید شناخت کافی درمورد آن را داشته باشد . قدرت تشخیص جنس خوب و بد توسط افراد متخصص و تا تجربه امکان پذیر است در نتیجه اینکه سرویس و نگهداری آسانسورتان به دست چه کسانی باشد اهمیت فراوانی دارد .

شرح وظایف و هزینه سرویس و نگهداری آسانسور در فیدارآسانسور

سرویسکاران فیدارآسانسور هر روز طبق برنامه زمانبندی شده و تحت نظارت سرپرست مربوطه مسئول انجام سرویس های دوره ای هستند از هر سرویسی که انجام میدهند گزارش کامل در دو نسخه تهیه میکنند .
یک نسخه برای کارفرما (مدیر ساختمان) تا در جریان بازرسی هایی که انجام شده قرار بگیرند و نسخه دیگر را برای سرپرست خود آماده میکند تا او را در جریان موضوعات فنی قرار دهد و اقدامات لازم برای کار های پیشگیرانه را برنامه ریزی کند .
حظور به موقع در زمان خرابی وظیفه اکیپ تعمیرکار میباشد .

هزینه سرویس و نگهداری آسانسور میتونه به صورت ماهیانه ، فصلی یا سالیانه پرداخت بشه .
قیمت قرارداد به عواملی مثل تعداد توقف آسانسور ، تکنولوژی به کار رفته در درب ، سیستم تعلیق ، تابلو فرمان و به طور کل سیستمی که آسانسور شما بر اساس آن راه اندازی شده بستگی دارد .

ما در فیدارآسانسور نمونه ای از قیمت ها را برای شما آماده کرده ایم . جهت اطلاعات دقیق تر میتونید با مشاوران ما تماس بگیرید یا روی دکمه درخواست مشاوره کلیک کنید تا همکاران ما برای بازدید حضوری با شما هماهنگ کنند . همچنین اگر شناخت کافی از آسانسورتان دارید به صفحه استعلام قیمت بروید تا اطلاعات دقیق تری را برایتان ارسال کنیم .

مراحل قرارداد سرویس و نگهداری آسانسور ما

بعد از ثبت سفارش ابتدا تیم پشتیبانی فیدارآسانسور برای بازدید رایگان با شما هماهنگ میکنند . بعد کارشناسان ما آسانسورتان را از نظر فنی بررسی میکنند تا اگر نیاز به جنرال سرویس داشته باشد بنا به درخواست خودتون آن را انجام دهند . همچنین برنامه ریزی برای ماه های آینده مشخص شود .

بررسی ها مشخص میکند سرویس و نگهداری آسانسور شما چه مسیری را در سال آینده در پیش رو دارد . سپس بر سر قیمت تعیین شده و نحوه تسویه آن به توافق میرسیم و قرارداد امضا میشود